رویداد کافه اینشورتک با همکاری مرکز ...معرفی «رویداد گنجینه پردیس» و بررسی چالش‌ها و دغدغ ...
| ۱۴۰۲ آبان ۱۸:۳۴ بعدازظهر
اشتراک گذاری:

به گزارش تریبون‌نیوز ، در ابتدای این رویداد، محمد جعفری، راهبر شتاب‌دهی در مرکز نوآوری پلنت درباره اشتباهاتی صحبت کرد که مدیران استارتاپی در ابتدای مسیر توسعه و جذب سرمایه انجام می‌دهند. او همچنین از حاضران در این رویداد خواست تا از تجربه‌ برخورد با سرمایه‌گذاران و چگونگی ارائه استارتاپ‌شان به سرمایه‌گذار بگویند.
در این بخش از رویداد، برخی از حاضران به انتقال تجربیاتشان پرداختند. بازاریابی یکی از بزرگترین چالش‌های صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپی مطرح کردند. عدم شناخت سرمایه‌گذاران از کسب‌وکار و نداشتن نقشه راه مناسب از دیگر مواردی بود که شرکت‌کنندگان رویداد «کافه اینشورتک» اشاره کردند.
محمد جعفری، راهبر شتاب‌دهی در مرکز نوآوری پلنت، ارائه‌ یک سند دقیق از برنامه‌های کسب‌وکار را از دغدغه‌های اصلی فعالان اکوسیستم استارتاپی دانست. به گفته این مربی در زمینه شتاب‌دهی کسب‌وکارها، یادگیری اصول اولیه جذب سرمایه و چگونگی ارائه طرح‌های استارتاپی در مراحل پیش‌بذری و بذری اهمیت زیادی دارد؛ در نتیجه، صاحبان کسب‌وکارهای خرد باید قبل از اقدام به جذب سرمایه، نسبت به ارائه اصولی برنامه‌های کسب‌وکارشان آگاه باشند. جعفری، سپس سکان رویداد را به دست مدیران اجرایی «رویداد گنجینه پردیس» داد تا آن‌ها درباره برنامه‌های این رویداد صحبت کنند.
امیر عاشوری، مدیر اجرایی رویداد گنجینه پردیس در «کافه اینشورتک» توضیحاتی را در مورد این رویداد و مزایای آن مطرح کرد. عاشوری گفت که شرکت‌کنندگان در رویداد‌ «گنجینه پردیس» که از اواسط آبان ماه آغاز می‌شود و تا اواخر آذر نیز ادامه دارد، مهارت‌های لازم در زمینه تیم‌سازی، جذب سرمایه‌ و تهیه نقشه راه کسب‌وکار را می‌آموزند.
عاشوری گفت: «هر کسی در هر حوزه‌ای که مشغول به کار است، می‌تواند در رویداد «گنجینه پردیس» شرکت کند. افراد می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی به‌صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنند و در نهایت در «دمو دی» طرح‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند.»
او در پاسخ سوال یکی از شرکت‌کنندگان که گفته بود آیا روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود یا نه نیز گفت: «ما سعی‌ می‌کنیم در اسکیل‌های مختلفی سرمایه‌گذار دعوت کنیم اما هدف اصلی ما در این رویداد که شش هفته است، آموزش مهارت‌ها و اصول اولیه راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار است.»
به گفته عاشوری، مشکلات حقوقی و عدم آگاهی از روش‌های ارائه طرح‌ها و نقشه‌های کسب‌وکار، بزرگترین معضل اکوسیستم استارتاپی ایران است. عاشوری معتقد است که رویداد گنجینه پردیس با هدف تسهیل جذب سرمایه برگزار می‌شود و بخش‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. استارتاپ‌هایی که در حوزه‌هایی چون اینشورتک، بیمه، فناوری‌های مالی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. مدیر اجرایی «رویداد گنجینه پردیس» توضیح داد که مجید کمالو، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه تکنولوژی ایران و آرین افشار، مدیرعامل سابق فینووا از مدرسان این رویداد استارتاپی هستند.
محمد مهدی سالاری، مدیر سرمایه‌گذاری پورتفولیو فینووا که یکی از مدرسان رویداد گنجینه پردیس نیز هست، در «کافه اینشورتک» به وضعیت اکوسیستم استارتاپی ایران در زمینه سرمایه‌گذاری پرداخت. سالاری گفت: «اوضاع اکوسیستم برای سرمایه‌گذاری خوب نیست. سرمایه‌گذار و صاحبان کسب‌وکار باید خود را جای طرف مقابل بگذارند.»
سالاری، سپس از اهمیت تیم‌سازی، بازاریابی و ارائه یک پیچ‌دک دقیق برای ارائه به سرمایه‌گذاران گفت. به گفته مدیر سرمایه‌گذاری پورتفولیو فینووا، تپش و فینووا از مجموعه‌های سرمایه‌گذاری هستند که در رویداد گنجینه پردیس به‌عنوان نهادهای سرمایه‌گذاری حضور دارند.
عاشوری نیز در ادامه «کافه اینشورتک» استفاده از فضای کار اشتراکی پارک پردیس در زمان برگزاری رویداد گنجینه را از مزایای شرکت در این رویداد عنوان کرد. مدیر اجرایی رویداد گنجینه پردیس منتورینگ تخصصی در حوزه‌ای که فرد در آن استارتاپ دارد و ساخت پیچ‌دک‌ها با همکاری منتور را نیز از دیگر مزایای این رویداد خواند. او گفت که پیچ‌دک‌ها شخصی‌سازی می‌شوند تا مسیر سرمایه‌گذاری در آن‌ها نیز سریع‌تر طی شود. رویداد کافه اینشورتک سپس با صحبت‌های جعفری در زمینه سطح بلوغ استارتاپ‌ها و ارائه توضیحاتی در زمینه هزینه شرکت در رویداد گنجینه پردیس به اتمام رسید.
گفتنی است، مرکز نوآوری مالی و بیمه پلنت، رویدادهایی را به صورت ماهانه و هفتگی برای توسعه شتاب‌دهی و آگاهی‌بخشی برگزار می‌کند.

اشتراک گذاری:
رویداد
مطالب و اخبار مرتبط